Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2bike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2doublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareholiday_cottage2Shapehospital2house2pin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapGroup 2tube2user2

Slow Life filosoofia

Kuidas tempot maha võtta ja elu nautida

Üha enam hoogu koguv Slow Life liikumine kutsub üles vähem kiirustama ja elama iga päev teadlikult, pöörates tähelepanu kvaliteedile ning mitte ümbritseva keskkonna kvantiteedile – seda alates toidust kuni tööni välja. „Aeglase elamise“ filosoofia õpetab, kuidas elada hästi, aga mitte kiirustades.

21. sajandi algus on möödunud töötegemise lipu all. Suurlinnad dikteerivad elurütmi -võimalusi on liiga palju, igale poole peab jõudma ja igas asjas peab olema edukas. Kuid selles kiirustamises on peidus reaalne oht elada kogu elu tulevaste saavutuste ootuses ja jättes märkamata tegelikult tähtsa ja olulise. 

Ajalugu ja kontseptsioon

Tempo mahavõtmise vajadus ei ole tekkinud üleöö. Slow Life liikumise aluseks sai Slow Food filosoofia, mis kujunes välja Itaalias 80ndate aastate lõpus vastukaaluks üha enam populaarsust kogunud kiirtoidu söögikohtade edukäigule.

Itaallased ei olnud nõus võtma omaks sellist sekkumist nende ilusa elu ehk dolce vita filosoofiasse ja algatasid „aeglase söömise“ liikumise. Nad kutsusid üles toidu valmistamisel kasutama mahetooteid, mitte kiirustada, teha seda armastusega ning süüa hommiku-, lõuna- ja õhtusööki suure laua taga meeldivas seltskonnas ja saada toidust tõeline elamus.

Slow Life filosoofial on palju erinevaid suundi. Slow Art on võtnud oma juhtmõtteks kunstidesse teadliku suhtumise ja maalide, muusika ja näidendite aeglase nautimise. Slow Beauty puhul on tegemist rutiinse hoolitsuse muutmisega igapäevaseks meeldivaks rituaaliks ja armastuseks iseenda vastu.

„Aeglane suhtlemine“ ärgitab loobuma telefonist ja internetist ning asendama need elava vestlusega tassikese kohvi kõrval. Olemas on ka „aeglase puhkuse“ liikumine, mis tähendab ekskursioone ja lõbustusi täis päevakava asendamist hingele ja kehale naudingut pakkuvate tegevustega.

Kuus meetodit tempo mahavõtmiseks

Slow Life liikumise järgijate eesmärgiks on rahu ja harmoonia saavutamine oma igapäevases elus. Vaid mõned reeglid aitavad teil lõdvestuda ja tunda naudingut protsessist ja mitte selle tulemusest.

1. Õppige lõdvestuma

Püüdke mitte lahendada oma töiseid probleeme töövälisel ajal. Kasutage vaba aega suhtlemiseks perekonnaga, looduses puhkamiseks, spordi harrastamiseks. Lubage endale iga päev kas või ainult üks tund: ärge vastake sõnumitele, ärge lugege uudiseid, puhake infotulvast. Selle asemel jalutage pargis, lugege raamatut või mediteerige.

2. Pange paika prioriteedid

Ärge haarake oma töös ja elus kohe kõige järele ja ärge kiirustage kõiki asju võimalikult ruttu ära tegema. Pühenduge pigem antud hetkel käsilolevale tegevusele - see on palju efektiivsem.

et/SysSiteAssets/img/article/inspiration/slow-life/slow-life_2.jpg
et/SysSiteAssets/img/article/inspiration/slow-life/slow-life_3.jpg
et/SysSiteAssets/img/article/inspiration/slow-life/slow-life_5.jpg

3. Nautige lihtsaid asju

Õnneliku elu aluseks on oskus tunda rõõmu pisiasjadest. Hommikune kohv – see pole mitte ainult harjumus, vaid ka armastatud rituaal. Kui te ostate endale uue kleidi, siis selleks, et ennast hellitada. See on hetk, kui märkate hommikust päikest kardina vahelt ja jälgite toa täitumist valgusega. Kui te tähistate väikeseid tähtpäevi millegi maitsvaga, kui te loote ainult teile omaseid traditsioone.

4. Harrastage mitte-midagi-tegemist

Proovige lihtsalt istuda vaikuses ja viis minutit mitte midagi teha. Ärge mõelge minevikule või tulevikule, ärge tehke mingeid liigutusi, lihtsalt nautige mitte-midagi-tegemist. See polegi nii lihtne, kui esmapilgul paistab, kuid aitab hoogu maha võtta ja seda nii füüsilises kui ka vaimses plaanis.

5. Vabanege tarbetutest asjadest

„Aeglane elu“ käib käsikäes minimalismi ja teadliku tarbimisega. Kodus valitsev korralagedus segab harmoonia loomist ja võib tekitada kaose nii elus kui peas. Vabastage oma kodu ja oma elu liigsest: vaadake üle asjad, mida te pole viimase aasta jooksul kasutanud ning vajadusel kaaluge nende edasi kinkimist/müümist/ära andmist, laske lahti suhetest, mis kannavad endas ärevust ja ebamugavust.   

6. Võtke vaba päev

Siinkohal ei ole jutt sellistest vabadest päevadest, pärast mida teil on vaja täiendavat puhkust; tegemist on selliste päevadega, kui me küll ei tööta, kuid püüame teha kõike, mida me ei jõudnud nädala jooksul ära teha. Lubage endale üks päev, mis kuulub  ainult teile. Jääge üksi koju, sõitke linnast välja, veetke päev linnas täitsa omaette. Pange tähele, et ühe päeva jooksul ja ilma teie osalemiseta ei kuku maailm kokku, teie kodu ei täitu ämblikuvõrkudega ning teid ei vallandata. See-eest on teil pärast sellist täisväärtuslikult veedetud päeva kaks korda enam energiat ja tahtmist saada hakkama paljude oluliste asjadega.